1.27.2010

GRAFFITI

Tjenare!
Jag har gillat graffiti konst väldigt länge. De senaste dagarna har jag kollat på många videos, dokumentärer och bilder på graffiti.

Har gjort lite graffiti då och då, men har bestämt mig att börja lära mig mer om det. Det handlar mest om kreativitet, inget i graffiti kan vara fel så länge du inte skriver för stilrent, haha. Man ska börja med ett namn, ta något kort och kör med det. Rita om namnet flera gånger och testa olika saker tills du hittar det som passar dig bäst. Alla har sina stilar i graffiti.

Kan ladda upp lite senare hur man kan börja med att rita graffiti, inte så svårt!
Tog min tid nu på kvällen till att träna lite på det, så här ser det ut efter 20min. Den är inte helt färdig, några detaljer är inte tillagda och så vidare.. Till exempel tummen syns inte så bra!



Vet inte om jag orkar idag, men jag kommer lägga upp hur man gör vanliga tjocka bokstäver till graffiti, eller åtminstone lite.

Peace!

/ Smail

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar