2.01.2010

GRAFFITI - 2

Tjena, lovade att jag skulle lägga upp bilder där jag visade hur jag gjorde min förra graffiti.




Som ni ser så skriver jag ordet med vanliga bokstäver, i detta fall (empire). Ha lite mellanrum mellan dem, det beror på hur du vill ha din graffiti. Jag gillar att bokstäverna är på varandra. Men på den graffitin jag gjort nu är bara för att visa er bokstav för bokstav. Hade gärna velat göra dom på varandra för då ser det mycket finare ut. Ja tillbaka till saken. Efter du skrivit ditt ord vanlig börjar du skissa bokstav för bokstav. Låt din fantasi ta över och tänk på att inte vara rädd för att det ska bli fult eller oläsbart. Graffiti ska inte vara lätt att läsa. Skissa runt och gör lite mönster tills du tycker det blir fint. Tycker du det är fint så kommer säkert andra också tycka det. Använd inte suddgummi när du skissar, aldrig sudd på skissar! Det är då man börjar lära sig! Efter du är färdig med dina bokstäver är det dags för skuggor. Var väldigt noga med vart du skuggar. Kommer ljuset ifrån höger så skuggar du på vänster. Du förstår säkert hur det funkar. Färdig med skuggorna då är det dags att fylla in skissen med fina linjer. Använd en penna som inte går att sudda ut. Jag använder Pental Pen från bok&papper. När du fyllt in färdig är det bara att rita till saker du gillar. Det finns olika stilar, kollar du på min så gillar jag droppar, pilar och ja.. Första gången kan du skissa det du vill ha runt om själva texten sen fylla in det. Men kom ihåg, graffiti ska vara konstigt.

Hoppas det hjälpte lite iallafall. Kommer kanske göra en video framöver där jag visar hur jag ritar och skriver.

Tackar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar